Thursday 1 May 2014

Ekzema + Minyak Kelapa Dara

Assalamualaikum mommies....seronok santai dengan family semalam? Mesti best kan.....anyway, sebelum ini kita telah bincangkan mengenai ekzema & minyak kelapa dara....jadi hari ini kita akan bercerita bagaimana menggunakan produk Tropika Baby Skin Care untuk merawat, mengawal & mengurangkan ekzema si manja :)
 
Caranya sangat mudah & simple. Ingat lagi kan...kawal ekzema secara luaran & dalaman. Untuk luaran, gunakan Tropika Natural Bubble Bath semasa mandi, diikuti dengan sapuan seluruh badan dengan Tropika Baby Oil. Pastikan kulit si manja sentiasa lembap, jangan biar kering ye mommies.
 
Untuk dalaman pula, jika anak berusia > 6 bulan, boleh berikan mereka satu sudu kecil Tropika VCO Blackcurrant (atau perisa Original). Hanya sesudu sehari, dan gunakan sudu plastik ye mommies. Boleh bagi direct, masukkan dalam susu ataupun masukkan dalam bubur atau puree baby. Bagi anak2 yg berumur < 6 bulan, mommies yang kena minum VCO ni ye...minumla sesudu atau dua sudu besar pagi & malam, Insya Allah anak2 pun dapat benefits bila breastfeed. Mudah kan? JOm mommies kita ikhtiar untuk keselesaan si manja :)
 
Rawat Ekzema dengan Tropika VCO
 

No comments:

Post a Comment